Blaiets, us recordo la recepta!
Fa uns quants dies que, amb gran sorpresa per a mi, la recepta més visitada del bloc són els BLAIETS. Serà per què tota la gent de Reus vol fer-los a casa? O potser per què algun altre bloc ha enllaçat la recepta? Bé, sigui quin sigui el motiu avui recuperaré la recepta perquè les pogueu tornar a fer.
El BLAIET és una galeta típica de casa meva, que es fa per portar-la a beneir junt amb alguna peça de fruita, perquè el Sant ens protegeixi de les dolències de la gola, tan pròpies d'aquestes dates, degudes al fred i a les ventades reusenques. És una galeta que porta el dibuix del Sant, però jo no tinc el motlle. Normalment m'entretinc amb un escuradents a posar Sant Blai a cadascun dels Blaiets, però avui no ha estat així, espero que malgrat això el Sant em tingui en compte a l'hora de protegir-me la gola!
Per fer-los necessitem:
- -125g de mantega
- -125g de sucre
- -2ous sencers
- -una culleradeta de llevadura Royal
- -300/350g de farina (segons la que prengui)
- una bona cullerada de sucre avainillat
- -un ou per pintar
Es bat la mantega amb el sucre fins que es torna una pasta fina i blanca.A part, es baten els ous fins que són ben esponjats i es barreja tot. S'hi posa el llevat, la vainilla i la farina.
S'amassa fins que queda una pasta llisa i s'aplana, al taulell de cuina, amb el corró.
Es tallen els blaiets amb el motlle. S'escriu el motiu amb un escuradents, a no ser que tingueu el motlle del sant ( no és el meu cas), aleshores us surt la galeta amb el Sant estampat.
Es pinten amb l'altre ou batut i es posen en una llauna de forn, damunt de paper vegetal.
Es couen al forn a 200º uns 10 minuts, es treuen i es deixen refredar.
Ara només cal posar-los en un cistell amb unes quantes peces de fruita i demà al matí portar-los a beneir.
Aquí tinc el Xavi tot content veient els blaiets de Reus, que ell és d'allà i m'està explicant què són!! boníssims!!
ResponEliminaPetonets
Sandra
quina pinta!! no m'extraña que sigui la recepta mes vista si es que es la mes bonaaa!! jaja. provaré de ferne algun dia. encara que me les menjaré jo sense beneeir jaja
ResponEliminaAmb aquesta recepta i la feinada amb l'escuradents et mereixes que et protegeixi de la gola i d'algunes coses més!...ja posats... Em semblen unes galetones molt apropiades per prendre amb un cafetó al costat,oi? A reveure
ResponEliminaSi és la recepta més visitada és que segur que són molt bons! Encara recordo quan vas penjar la recepta per primera vegada.
ResponEliminaEns veurem dissabte!
quines galetes mes bones,un dia d'aquests les farè un petó
ResponEliminaHan d'estar molt bons!!
ResponEliminaSalutacions!
Que curiosa la història!!! Ja veigs que mantens les tradicions, que no sigui per això.....
ResponEliminaEs veuen bonissims, tot i no tenir el bibuix crec que el Sant no es podrà resistir i també et protegirà. Així t'ho desitjo.....
Una recepta senzilla, resultona i ben bona, no m'estranya que sigui tan visitada ;)
ResponEliminaJo tinc mal de coll!!!
ResponEliminaSi la receta es la mas visitada,por algo sera...desde luego la pinta es buenisima.
ResponEliminaBesets.
Blaaaaaieeeeeets!
ResponEliminaSóc de Reus i ja fa temps que no hi visc, per això i per recuperar aquell gustet de quan era petita… Els acabo de fer, però 'agnòstics' perquè no he tingut la teva paciència. Potser han estat una mica massa al forn i estan 'morenets'. El proper 3 de febrer em quedaran millor. Moltes gràcies per la teva recepta.
Fa temps vaig veure que havien comercialitzat el motlle. Has mirat a la impremta catòlica? No sé si encara deu ser oberta. Moltes gràcies i records en Prim.
Blaaaaaieeeeeets!
ResponEliminaSóc de Reus i ja fa temps que no hi visc, per això i per recuperar aquell gustet de quan era petita… Els acabo de fer, però 'agnòstics' perquè no he tingut la teva paciència. Potser els ha tingut una mica massa al forn i estan 'morenets'. El proper 3 de febrer em quedaran millor. Moltes gràcies per la teva recepta.
Fa temps vaig veure que havien comercialitzat el motlle. Has mirat a la impremta catòlica? No sé si encara deu ser oberta. Moltes gràcies i records en Prim.
Hola,
ResponEliminaSerà qüestió de posar-s'hi que tinc el coll que comença a avisar-me que alguna cosa s'apropa.. Gràcies, no ho sabia. Si és la més visitada, segur que són més que bones! Petons,
A casa no coneixiem aquesta recepta, pero veient-la no ens estranya que la recepta sigui la més vista, fan una pinta boníssima.
ResponEliminaSi et sembla bé , prendrem molt bona nota.
Petonets!!!
Jo no soc gaire de galetes, pero vaja, que igualment et volia deixar el comentari jejeje.
ResponElimina:-P
Sandra, si vols fer content a un ganxet per Sant Blai Blaiets i per corpus coques de cireres!
ResponEliminaRecetas Clàudia ♥, ha estat una sorpresa l'allau de visites, però només hi ha una explicació, el 3 de febrer és Sant Blai.
mercè, aquest any no he estat per escuradents, només les he pintat amb rovell d'ou! Són molt apropiades pel cafetó,és clar que si!
Margarida, ens veiem dissabte, que ja tinc ganes de coneixer-te.
debuencomeryalgomas, Mari, són bonetes, i com que només les faig una vegada l'any encara les hi trobem més!
Catieu, gràcies!
Gemma, només la visiten per Sant Blai, la resta de l'any totalment oblidada, jejej!
Josep, abans els haurem de beneir, d'altramanera no funciona!
Rosalia Ferrer, benvinguda al meu bloc. Vaig veient que de mica en mica els ganxets i ganxetes anem sortint i manifestant-nos. El motlle del Sant el venen a la llauneria Mata del Raval santa Anna, però me'n van demanar tants calés que vaig pensar que per una vegada l'any no calia fer el dispendi.
Per cert l'impremta catòlica encara "resisteix" al carrer Santa Anna.
La Cuina de l'Eri, si la gola comença a molestar els hauras de fer tu, els meus no estan beneits i no et servirien, jejej. De tota manera amb un café calentó també fan efecte!!
Delicias y senderos, gracies per prendre'n nota, ara només cal que els facis i em diguis que t'han semblat.
Oscar, jejej, gràcies guapo!
PTNTS
Dolça
Ahir mon padrí, un pastisser jubilat de Reus, tot i que no hi viu, em va comentar que quan feia 'Blaiets' a la pastisseria Vienesa hi posaven una part de la 'Maicena' en lloc de tota la farina de blat i una mica de massapà a la massa. No recordava les proporcions. Llàstima! Serà qüestió d'anar provant, no?
ResponEliminaRosalia, això del massapà m'ha arribat a l'ànima. Ho provaré, però no tens ni idea de possibles quantitats?
ResponEliminaPTNTS
Dolça
Ai, Dolça! Crec que és la primera vegada que em diu algun 'truc'. Des que no viu a Reus, no ha tornat a fer blaiets i, clar, no recorda les proporcions, ja li vaig preguntar, i tampoc les té anotades :(
ResponEliminaS'haurà d'anar provant! Tenim un any… Fins la propera!