Caneló d'alvocat amb llamàntol @Cooking The Chef
Aquest mes de maig la xef triada és la Mey Hofmann, una dona que a més de xef de restaurant ha creat escola i té alumnes i seguidors per tot el territori. I un d'aquests alumnes, el Marc amic de la meva filla, és qui em va fer arribar unes receptes i ràpidament vaig decidir quina faria per un dinar de celebració.
Em vaig fer amb dos llamàntols ben macos i vaig tenir tema culinari per a tot el cap de setmana ja que per a la recepta d'avui només em van caler les cues i, és clar, caps i potes van ser per a l'arròs del diumenge (molt likat a instagram)
Primer hem de preparar el llamàntol. Necessitem:
- Dues cues de llamàntol
- Agua i sal en abundància , per bullir-les
- 100g de ceba
- 250g de tomàquet
- Un raig d'OOVE
Bullim les cues en abundant aigua salada (a la recepta hi posa 8 minuts, jo només ho vaig bullir entre dos i tres minuts). Les refredem en aigua gelada i les traiem de les closques.
Triturem la ceba i el tomàquet, ho colem , hi afegim una raig d'oove i hi posem les cues a marinar una hora, com a mínim.
Per a fer dos canelons necessitem:
- 2 alvocats
- Les cues dels dos llamàntols cuites i marinades
- 80g de ceba tendra
- 80g de tomàquet
- Una culleradeta de julivert picat
- 15ml de vinagre Paula Coll
- 30ml d'OOVE
- Sal i pebre blanca mòlta
Tallem les cues de llamàntol a daus menys, dues rodanxes de cadascuna que les farem servir per a decorar el plat.
Tallem fines làmines d'alvocat amb un ganivet fi i les posem damunt un paper film que haurem pintat lleugerament amb una mica de vinagre. Les làmines han de quedar lleugerament sobreposades la una damunt l'altra.
Tallem la resta d'alvocat a dauets, igual que la ceba tendra , i el tomàquet que haurem escaldat per treure'n la pell. Ho posem tot en un bol i ho amanim amb l'oove, el Paula Coll, la sal i el pebre.
Posem aquesta farciment damunt les làmines d'alvocat i ho enrotllem com si fos un caneló. Ho premem bé amb el paper film i ho posem una estona a la nevera mentre muntem el plat.
A la recepta hi diu d'acompanyar-ho amb unes làmines d'alvocat en tempura, dues rodanxes de llamàntol i les pinces, però jo hi he posat unes fulles de diferents enciams i les dues rodanxes de llamàntol, amb un raig d'oove i unes escates de sal damunt el caneló a darrera hora.
M'ha agradat que hi diu "disponer todos los elementos con elegancia y sobriedad" frase que s'adiu moltíssim a la persona i a la cuina de Mey Hofmann.
No sé si la meva presentació està a l'alçada però us puc dir que vam dinar un plat boníssim, equilibrat, sense que cap gust dominés per sobre l'altre, suau... si aquesta és la cuina de Mey Hofmann he de dir que m'ha agradat molt.
I si voleu veure la resta de receptes que entre tots hem cuinat de la Mey Hofmann aquí les teniu.
heeeeeeeeey quina cosa mes bona m'encantat . me emporto la recepta
ResponEliminaTota teva Marga!!!!!
EliminaPtnts
Glòria
molt original i sens dubte molt bó
ResponEliminapetonets
Rosa
Si Rosa, molt bó.
EliminaPtnts
Glòria
Glòria, una pinta exquisita, me encanta el aguacate. Ha sido una elección estupenda tu receta y esta chef. Para mí una casi desconocida. A partir de ahora tendremos muchas más recetas para hacer con confianza, no sé porqué pero a veces no las explican muy bien. Besos y buena semana
ResponEliminaA mi también me ha pasado Patty, ha habido pasos que los he tenido que intuir ya que estavan poco claros. Pero el resultado final ha valido el esfuerzo 😉
EliminaPtnts
Glòria
No conocia esa cocinera, esos canelones con bogavante se ven divisimooooooooos .seguro que estaban de muerte relenta no lo siguiente,te ha quedado un plato de relujo.
ResponEliminaBicos mil wapa.
Una cocinera excelente con unas recetas espectaculares. Sólo tienes que ver lo que ha salido de nuestras cocinas ��
EliminaPtnts
Glòria
Es una maravilla de plato, me encanta.
ResponEliminaBss
Elena
Muchas gracias Elena
EliminaPtnts
Glòria
Espectacular y delicado el plato que has elegido, me encanta como te ha quedado y me encanta el plato en sí, ya me gustaría poder probarlo ahora mismo.
ResponEliminaB7sssss
Carmen, pues a la busqueda de un buen bogavante y podrás provarlo cuando quieras!
EliminaPtnts
Glòria
Una recepta de luxe! Eeeii.....tenies "enchufe" per trobar receptes!
ResponEliminaPetonets,
Olga
Siiiii Olga, tenia "enxufe" però petitet heheh
EliminaPtnts
Glòria
Que bons!!! Quan he vist el títol no me'ls imaginava així, però a la foto fan una "pinta" espectacular!!!
ResponEliminaNeus, a vegades els noms de les receptes ens despisten heheh
EliminaPtnts
Glòria
Que bueno este canelon y te ha quedado como decía ella con con elegancia y sobriedad el plato.
ResponEliminapeto
No sé si m'hi ha quedat molt elegant però ho he intentat Miquel.
EliminaPtnts
Glòria
Hola Gloria. La verdad es que a medida que te iba leyendo el asombro hacía acto de presencia al ver el montaje del plato. No me cabe duda de que eres una artista sensacional. Ese canelón de aguacate te ha quedado para enmarcarlo jj aunque dudo mucho que pudiera llegarse a ese extremo ya que debieron transcurrir pocos segundos entre ponerlo en el plato, fotografiarlo, y desaparecer jj.
ResponEliminaCosa rica este canelón. Espectacular plato.
Un abrazo.
Juan, siguiendo una receta de una cocinera tan brillante como Mey Hofmann es facil que salgan platos como este.
EliminaGracias por tus halagos
Ptnts
Glòria
Vaya canelón que te has marcado, dan ganas de asaltar el plato nada más verlo, es una receta bien atractiva
ResponEliminaPetons!!
M'agrada que t'agradi Javier
EliminaPtnts
Glòria
Hooola
ResponEliminade caneló a caneló te digo que este que has hecho es de primera , lujo el llamántol con abriguito de aguacate. Muy maja la receta!!
Petonets
Marisa
Marisa, lujo de receta...y al precio que iba el llamàntol lujazo 😂😂😂
EliminaPtnts
Glòria
Mmmm, m'agrada molt! Crec que te la copiaré algún dia ;-) Té una pinta deliciosa
ResponEliminaBlanca
Blanca, un dia que vulguis quedar molt bé...èxit assegurat
EliminaPtnts
Glòria
te han quedado unos canelones estupendos ,una receta espectacular ¡
ResponEliminabss
Muchas gracias Mary
EliminaPtnts
Glòria
o_O wau que pasada de canelones, con lo que me gusta a mi el aguacate...que pintaza más rica!
ResponEliminaenhorabuena, un besete!
Hirma, celebro que te gusten.
EliminaPtnts
Glòria
Madre mía, cómo me ha gustado tu elección. Me encantan estos canelones. Me has obligado a hacerlos. Un abrazo.
ResponEliminaSi los haces ya verás que cosa más exquisita Belén
EliminaPtnts
Glòria
Que receta tan interesante porque el bogavante me encanta y con aguacate ya no tengo más que decir... ¡me rindo!
ResponEliminaCelebro que te guste
EliminaPtnts
Glòria
Pues no está nada mal esta idea....me chiflan los aguacates así que -si consigo en su punto justo de maduración- me pongo a probar esta maravilla.
ResponEliminaBesitos y nos vemos en la próxima.
Pues si, Mar, en lo que tuve más dificultad fue con los aguacates. Para aprovechar dos estropeé 6😱
EliminaPtnts
Glòria
Una recepta amb ingredients magnifics. M´agrada!!! Ens retrobem en el proper repte. Petons,
ResponEliminaMoltes gràcies Joaquina, fins el proper repte!
EliminaPtnts
Glòria
Perdona, ancara no havia passa't per casa teva i això es imperdonable. I mes amb aquesta maravella de plat.... Deu meu, imagino lo que vareu disfrutar..... Quina gana me has fet entrar.
ResponEliminaI si, la cuina de la Mey es com dius. Equilibrada, sobria i espectacular
Petons i cuida't
Vaig gaudir fent-lo i vam gaudir menjant-lo.
EliminaPerdonada...tard o d'hora sempre acabes passant Manu 😂😂😂
Ptnts
Glòria
Mare meva quina pinta té aquest canaló, em sembla brutal. Petons.
ResponEliminaLaura, un plat fi, equilibrat...elegant de presentació i de gust.
EliminaPtnts
Glòria
Quin plat de festa!!! Per què no em vas convidar? que a casa no em deixen menjar alvocat!!! Quina pinta!!
ResponEliminaptnts
Marta
I perquè no et deixen menjar alvocat???? Aaaiiix que hauré de venir a posar ordre 👮☝
EliminaPtnts
Glòria
Doncs jo crec que t'ha quedat molt elegant i ben segur que es boníssim aquets conjunt, te pinta de saboros i fresquet. A mi ja em pots enviar un tupper ;-)
ResponEliminaPetons
Els canelons ja m'hagraden pero aquest ha d'estar boníssim!
ResponEliminaEl prepararé encara que les meves filles protestin per l'abocat.
Petons
Albert
Quina meravella de plat! I la presentació, fantàstica! Enhorabona!
ResponEliminaLlego tardísimo, mil perdones!, la primera foto nos crea esa sorpresa y expectativa por ver cómo serán!!, luego de leerte y ver ese enorme canelón tan bonito y delicioso quedo maravillada y provocada... si no fuera porque por estas latitudes encontrar este tipo de productos de mar es un lujo... sería una receta que haría con seguridad. Pero la guardo, que mimo y que bonito te ha quedado el emplatado, un placer ver esta deliciosa receta y te ha quedado muy Mey elegante y sobría ;)
ResponEliminabesos!