Crema d'escarola
Cada vegada que faig escarola amb romesco em trobo amb el mateix, què fer amb les fulles verdes de l'escarola i fins ara les acabava llençant. Però l'altra dia em van dir que era tan bona la crema d'enciam... i per què no la d'escarola????
Doncs vinga, som-hi!
Necessitem:
Doncs vinga, som-hi!
Necessitem:
- Les fulles verdes d'una escarola, com que ara són grans i maques n'hi ha força quantitat.
- Dues patates mitjanes
- La mateixa quantitat de carabassa
- Una ceba tendra
- Oli (Premium d'Oleum Flumen)
- Sal
- Unes làmines ben finetes de tòfona (opcional)
Netegem bé l'escarola. i la tallem
Posem en un got mig dit d'oli , hi posem les làmines de tòfona i ho deixem.
En una cassola fonda, amb una miqueta d'oli sofregim la ceba, tallada fineta, fins que estigui blanca, hi afegim les patates tallades a taquets, després la carabassa i al final les fulles d'escarola. Ho sofregim un parell de minuts tot junt, a foc viu, remenant i hi afegim aigua fins cobrir les verdures. Ho deixem coure una mitja hora llarga.
Deixem que es refredi una mica, traiem una mica de líquid i ho triturem, en el meu cas ho he fet amb la TMX. Si veiem que ens queda massa espès hi afegim líquid fins que sigui tan espès com a nosaltres ens agradi. Si ens sembla que cal ho passem pel colador xinès.
Al moment d'emplatar-ho posem unes làmines de tòfona al mig i tirem unes gotes de l'oli tofonat per damunt.
M'ha sorprès pel suau i saborosa que la he trobat, això que quan vaig començar a fer-la no les tenia totes.
Una altra recepta d'aprofitament, ve de gust?
Una crema calenteta sempe ve d'agust
ResponSuprimeixCalenteta... ara que sembla que per fi comença a fer fred
SuprimeixPtnts
Dolça
Si que ve d' agust, pro l' escarola no m' agrada perque es agria. Pro la trobo interesant per probarla amb un altre tipo d' ensiam.
ResponSuprimeixPetons
Cuita no és amargant, de veritat Manu. Però amb enciam també deu ser bona.
SuprimeixPtnts
Dolça
Pues parece que no te ha salido mal ,,,tiene buena cara ,,no se nota el punto amargo de la escarola??
ResponSuprimeixun besito guapa.
Aquest és el dubte que tenia jo Elena. En coure-la perd totalment el punt amarg. Em va sorprendre agradablement.
SuprimeixPtnts
Dolça
Aquí em vindrà genial aquesta recepta, les cremes calentetes sempre venen de gust. Vaig fer un dia d'enciam, però crec que questa recepta teva ha de ser molt bona. La provaré mooolt aviat.
ResponSuprimeixPetons
Ja em diràs què t'ha semblat, jo no l'havia fet mai, ni m'havia passat pel cap coure l'escarola, però et puc assegurar que la faré sovint!
SuprimeixPTNTS
Dolça
Nunca la he probado pero qué buena pinta tiene...feliz día bsts!
ResponSuprimeixYo tampoco la había probado M.Jesús i te aseguro que repetiremos.
SuprimeixPTNTS
Dolça
Una cremeta sempre ve de gust i a més si es prepara amb coses que hauriem llençat, molt millor!
ResponSuprimeixa casa en faig a vegades però hi fico en lloc de carbassa una poma!
No sé si l'has probar però la truita d'escarola està ben bona també!
Petons,
Palmira
Amb poma... m'ho apunto Palmira. I la truita d'escarola també.
SuprimeixPTNTS
Dolça
Una molt bona idea, la crema d'enciam si la he tastat i m'agrada, per què no fer-la amb escarola? Ara venen molt de gust les cremes calentes.
ResponSuprimeixPetons.
Jo no havia tastat ni la d'enciam ni la d'escarola. Aquesta m'ha agradat, a veure si la d'enciam tb m'agradarà!
SuprimeixPtnts
Dolça
Crema d' enciam, d´escarola...mira que m'agraden les amanides i no les he provades mai aquestes cremes....em guardo la recepta.
ResponSuprimeixNo te les guardis Cristina... Fes-la!!!!
SuprimeixPtnts
Dolça
Un cop en vaig fer i en tinc un bon record mmmmm
ResponSuprimeixAnna
Doncs a repetir-la!!!
SuprimeixPtnts
Dolça
Quina proposta més bona i original! Jo també e llenço molta... Així que a la propera ho provaré ☺.Un petó!!
ResponSuprimeixA casa meva cada vegada llencem menys Eva!!! Cal aprofitar-ho tot.
SuprimeixPtnts
Dolça
ResponSuprimeixGlória; Una recepta per aquets dies de fred i molt ben aprofitada.
Salutacions "ganxeta" :O)
Moltes gràcies Josepb
SuprimeixPtnts
Dolça
Mira, a mi em passa el mateix amb les fulles verdes, la provaré. I, amb el toc de la tòfona, tot un plat de diumenge. Bona setmana.
ResponSuprimeixHeheh Chus... la tòfona la vaig posar perquè no tenia cap fe en la crema, tenia por que fos amargant... però per sorpresa meva és suau i saborosa i la tòfona hi queda molt bé.
SuprimeixPtnts
Dolça
Dolça, moltes gràcies per aquesta genial crema!!! Jo poso enciam al purè però no m'he plantejat fer una crema! Ara.....sí!!!
ResponSuprimeixPetons,
Olga
Emdavant amb la crema Olga!!!!
SuprimeixPtnts
Dolça
Ja ho crec que ha de ser bona! Jo, per no llençar les fulles més verdes, sovint les afegeixo al caldo.
ResponSuprimeixPetons
Mai les havia aprofitat les fulles més verdes Margarida.
SuprimeixPtnts
Dolça
M Glòria....no havia vist mai una recepta d'aprofitament tan original...! Apuntada per quan caigui per casa una gran escarola! Petons!
ResponSuprimeixJa em diràs que us ha semblat
SuprimeixPtnts
Dolça
Muy buena idea siempre salen tremendas propuestas con la cocina del aprovechamiento.Con todo lo que lleva buena y apetecible sin dudarlo.
ResponSuprimeixBona setmana
Tens raó Miquel amb l'aprofitament aconseguim resultats sorprenents i molt bons
SuprimeixPtnts
Dolça
Quina bona idea....amb escarola....tot un descubrimen, a mes ben ple de vitamines !!!!
ResponSuprimeixPetonets.
Tot un descobriment Mamilú!
SuprimeixPtnts
Dolça
Una bona idea, a més ha de ser molt saludable!!! en prenem nota!
ResponSuprimeixEm sembla que si que hobés saludable Teresa... Tots els ingredients són d'allò més sans
SuprimeixPtnts
Dolça
que bones les cremes!! jo en faig d'enciam, quan no vull fer més amanides, i és deliciós! bona idea! petons
ResponSuprimeixM'animaré també a fer la crema d'enciam Roser!!
SuprimeixPtnts
Dolça
A casa també aprofitem les fulles verdes, que no llancem mai res! :)
ResponSuprimeixEn crema, truita, quiche... queden molt bones. A tu t'ha quedat una crema super fina i segur que molt gustosa.
En quiche també???? Mira que n'he arribat a llençar d'escarola i ara resulta que no la he sabut aprofitar. Això a partir d'ara no passarà més!!!!
SuprimeixPtnts
Dolça
Glòria quina marevella de crema!! Mai la he tastat d' escarola. Moltes gràcies guapa!!
ResponSuprimeixGlòria, la crema, ja ho saps, jeje, superior!!! la repetirem segur!, fàcil, econòmica, ... ho té tot!
ResponSuprimeixUff quina bona idea! L'he fet amb escarola ecològica q tenia a l'hort d casa i està sublim. Moltes gràcies!
ResponSuprimeixJo faig servir les fulles externes de l'escarola per fer-ne una truita. Com si fossin espinacs. Molt bona
ResponSuprimeix