Trinxat
Aquest cap de setmana l'hem passat a la Cerdanya.
Ha estat un cap de setmana fred, però els que sóm de "ciutat" quan veiem una mica de neu ens passa com als blocaires culinaris davant un plat de menjar, se'ns desfermen unes ganes boges de fer fotografies de cada un dels racons on hi ha una miqueta de blanc El resultat és que quan tornem a casa tenim un munt de records fotogràfics del lloc, fotografies que si hi tornéssim la setmana vinent segur que tornariem a fer! Què hi farem si sóm així!
Fem el què podem, però no en sabem massa!!!
A més de fer fotos, gaudir de la neu i la natura i passar fred hem fet allò que toca: TRINXAT DE LA CERDANYANecessitem:
- Alls
- Cansalada
- Col d'hivern
- Patates
- Oli
- Sal
En una paella amb un bon raig d'oli posem els alls talladets i uns quans dauets de cansalada, quan ja ho tinguem daurat hi afegirem la verdura, i amb paciència, anirem aixafant-la i remenant-la fins que ens quedi rossa pels dos costats. Ho hem detastar de sal abans que s'enrosseixi. Podem girar el trinxat com si fos una truita de patates, amb un plat o amb un tombatruites.
Quan ja el tenim a punt hi posem un tall de cansalada fregida al damunt, i bon profit!
un plat fantàstic per a l'hivern. per aquí també és molt típic, però nosaltres en diem baieton, deliciós tan fregit a la paella com simplement aixfada la patata i la col a la mateixa olla amb una llosa de fusta i regada amb el greix de fregir la cansalada
ResponSuprimeixQue maco és la Cerdanya, jo he hagut d'anar dues setmanes seguides però perque el meu fill tenia partit de basquet.
ResponSuprimeixEl trinxat.....aiiii ni regalat, no puc amb la col jajajaja
petons
Una vista preciosa¡¡disfrutar de la nieve y de una buena comida es un plan perfecto.
ResponSuprimeixBesets.
M'encanta el trinxat, pero si no tens la col d'hivern no queda igual, aprofito per mengarla quan anem a la cerdanya.
ResponSuprimeixpetonets
Ara.
Ohhh, que és bó!!!Quan vaig anar a una classe de la Mireia Carbó ens va fer tres plats i un era aquest, i és l'únic que em queda per penjar!!
ResponSuprimeixA tu t'ha quedat fantàstic!!
Petonets preciosa,
Vanesuky.
M´agrada molt la neu , el paisatge i tot el que es veu....però molt més , m´agrada el trixat.
ResponSuprimeixNunca he probado este plato, Dolça. Muy rico, seguro. Un besito!
ResponSuprimeixI què bo que és el trinxat! i amb els freds entra tan rebé.
ResponSuprimeixPetons
Quin plat més saborós!!! Ja fa temps que he llegit en algun blog (ara no sé si també al teu) sobre el famós "trixat" de la Cerdanya. Em fa moltes ganes de provar-lo. Potser un dia m'hi decidesc. Salutacions
ResponSuprimeixQuina enveja!!! ja tinc ganes de fer unes baixades...i si en acabar hi ha un trinxat..perfecte!!
ResponSuprimeixPtnts
quina nevada! amb aquest fred si que ve de gust el trinxat, què bo!
ResponSuprimeixJo també tinc ganes de fer una visita al Pirineu, que amb aquestes nevades deu estar preciós.
ResponSuprimeixEl trinxat és un dels millors plats que pots tastar a la Cerdanya, i mentrestant, a fora que vagi nevant :)
Dolca, gracias por visitar y dejarme un comentario en mi blog. Me ha gustado mucho, además así se me ha abierto la puerta del tuyo, el cual me parece muy bonito e interesante. Ya me he dado una vuelta por él y he disfrutado de buena gastronomía, así como de buenos viajes, todo muy combinado.
ResponSuprimeixSi no lo sabes, te comento que soy una "copiarecetas" de primera - otra cosa es que copio más que hago- , así que, como no podía ser de otra manera...ya me llevo alguna...jijiji...y por si a estas alturas no te has dado cuenta, decirte que no sé dejar comentarios breves, me enrollo como una persiana...vamos, que soy una "brasas"...jajajajajaja...Espero sepas perdonarme tanto rollo...
Un besote, mi solete.
Vamosalculete.
Un bon cap de setmana, neu, esqui i TRINXAT, que mes es pot demanar
ResponSuprimeixAi que bo , i res per fer-lo com amb una col tocada pel fred ,nosaltres ens hem acostumat a dir-li trinxat, però a casa que sempre es feia quan quedava la col i papata bullida només li deiem verdura sofregida i l´endemà la posavem per acompanyar un tall de llonganissa o cansalada.
ResponSuprimeixSempre és un plat boníssim a l´hivern.
petunets
Hola Dolça. Me da la impresión de que lo debiste de pasar muy bien.
ResponSuprimeixUna foto muy bonita, una esquiadora con mucho arte jj y un buen plato para quitarse el frío. Todo estupendo.
Saludos
Ahir per sopar en vaig fer, però enlloc de col era mongeta. No és el mateix,ja ho sé, però... havia fet verdura per dinar i una filla no es va presentar, així que en va sobrar i enlloc de llençar-la, per sopar vaig preparar aquest trinxat pel Pere. El va trobar boníssim!
ResponSuprimeixI això que no teníem aquestes esplèndides vistes que ens ensenyes!
Un petó
Hola Dolça, este plato esta muy bueno yo tambien lo he comido alguna vez, un saludo.
ResponSuprimeixJUAN
Una recepta adequadíssima per aquests dies, i un dels meus plats preferits.
ResponSuprimeixUna abraçada
Qué bien, asi con la nieve da gusto!
ResponSuprimeixBs!!
Jo hi afegeixo una mica de butifarra negre esmicolada!!!
ResponSuprimeixRafel
Aixó si que enamora Dolça!!! Un dels meus plats favorits!!!!!!!!!
ResponSuprimeixDoncs no trobo jo que el facis molt rar, sino mes aviat, com quasi tothom....i jo ara, en voldría un tast!!!!!!